Jak zwiększyć dostarczalność maili?

Na dostarczalność maili ma wpływ wiele czynników o różnym znaczeniu. Są to m.in. ustawienia uwierzytelniania, obecność na czarnych listach, ale również temat i treść wiadomości, dodawane załączniki, podpis itp.

Jako, że uwierzytelnianie jest czynnikiem kluczowym, dlatego dalej skupimy się głównie na nim.

Podstawą uwierzytelnienia jest wysyłka wiadomości z konta SMTP, czyli takiego do którego należy się zalogować. Ogromne znaczenie ma również treść rekordu SPF, którego mechanizm i konfigurację opisujemy poniżej.

 

Warto wiedzieć!
Aby zrozumieć dlaczego uwierzytelnianie ma takie znaczenie, zajrzyj do przykładowej polityki antyspamowej, która zawiera konkretną listę wymagań dla maili przychodzących (w tym m.in. obecność prawidłowego wpisu SPF): https://pomoc.wp.pl/polityka-antyspamowa

 

Co koniecznie musisz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili?

1. Aby wysyłane wiadomości trafiały do adresatów, adres email powinien być w takiej samej domenie, jak domena sklepu. Jeśli masz sklep w domenie wpidea.pl, mail powinien być bezpośrednio z tej domeny @wpidea.pl

Adres email ustawisz w WP Idea –> Ustawienia –> Wiadomości

2. Podepnij Emaillabs, który zwiększa dostarczalność maili. Wystarczy założyć darmowe konto i postępować zgodnie z instrukcją: https://wpidea.pl/docs/klient-nie-dostaje-danych-do-logowania

 

Ważne!
Dla wersji GO usługa jest już domyślnie podpięta, ale SPFy należy ustawić samodzielnie!


3.
Ustaw odpowiednie SPF.

Czym jest SPF? To zabezpieczeniem serwerów poczty przychodzącej, przed wiadomościami z niedozwolonych źródeł – ogranicza ilość spamu.

Jego działanie polega na sprawdzeniu w systemie DNS, czy wysyłane wiadomości pochodzą z serwerów uprawnionych do wysyłki maili z docelowej domeny. Na przykład jeśli masz stronę na domenie wpidea.pl, to wiadomość powinna wychodzić z maila @wpidea.pl. Maile spoza domeny są odrzucane.

Więcej informacji na temat SPF znajdziesz tutaj:
https://emaillabs.io/dobre-praktyki/jak-zwiekszyc-dostarczalnosc-cz-3-uwierzytelnienie/


Aby ustawić SPF dla usługi EmailLabs, należy dodać w rekordzie DNS poniższy wpis::

– dla klienta, który nie posiada jeszcze rekordu SPF: v=spf1 mx a include:_spf.emaillabs.net.pl ~all

– dla klienta, który posiada już rekord SPF (trzeba dopisać do istniejącego rekordu wpis): Include:_spf.emaillabs.net.pl

 

Przykładowy walidator SPF: https://www.dmarcanalyzer.com/spf/checker/

 

Ważne!
SPFy ustawiaj na domenie głównej. Jeśli masz platformę na kursy.wpidea.pl, SPFy ustawiasz na domenie wpidea.pl

4. Jeśli chcesz sprawdzić, co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć dostarczalność maili, wykonaj test za pomocą darmowego narzędzia: https://www.mail-tester.com/

Otrzymasz wynik spam testu i wskazówki, co możesz zmienić.

Jak możemy pomóc?