upsell_artykuly_2021_0803

Drobne niedopatrzenia, które mogą zrujnować premierę Twojego kursu

Wyobraź sobie taką sytuację… Siadasz przed komputerem, żeby zacząć pracę nad Twoim wymarzonym kursem online. Zaczynasz rozpisywać pierwsze lekcje i tworzysz materiały dla kursantów. Obmyślasz scenariusz każdego nagrania i po wielu próbach nagrywasz rewelacyjny materiał wideo.  

Teraz bierzesz się za następny etap – marketing. Rozpisujesz działania, kalendarz publikacji, projektujesz reklamy i wydajesz na nie zaplanowany wcześniej budżet. W końcu przychodzi moment, na który od dawna czekasz z niecierpliwością. 

Premiera Twojego kursu. Okazuje się jednak, że w dniu premiery wszystko zaczyna się walić. Nie działają płatności za kurs, ludzie piszą do Ciebie, że nie mają dostępu do szkolenia, linki nie kierują tam, gdzie powinny, a faktury nie wystawiają się. Jednym słowem Armagedon! Nie tak miał wyglądać dzień premiery Twojego kursu! 

Co poszło nie tak? Prawdopodobnie drobne niedopatrzenia, szczegóły, na które w wirze pracy nie zwraca się uwagi. Czy można było tego uniknąć? Jasne, że tak! Za chwilę zdradzę Ci, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, aby premiera Twojego kursu była bezstresowa i zakończyła się sukcesem.

5 KROKÓW do udanej premiery kursu online

  • Przetestuj ścieżkę zakup kursu

Przed premierą Twojego kurs, przetestuj dokładnie całą ścieżkę zakupu. Wyobraź sobie, że jesteś kursantem, który chce wykupić dostęp do Twojego szkolenia. Przejdź jeszcze raz przez wszystkie kroki, od poszukiwania linku do zakupu, po prawidłowe wyświetlanie się formularzy. Sprawdź, czy wszystkie linki i przyciski prowadzą dokładnie tam, gdzie powinny. 

Na tym etapie dobrze jest poprosić znajomego, który nie miał wcześniej kontaktu z Twoją stroną, aby ją przetestował. Przyjrzyj się temu, jak porusza się po witrynie, gdzie klika i czy znajduje od razu to, czego szuka. Takie testowanie to naprawdę ważny element, który pozwoli Ci w przyszłości uniknąć porzuconych koszyków. 

  • Sprawdź koszyk 

Sprawdź, jak działa Twój koszyk zakupowy. Zobacz, czy działają wszystkie elementy formularza i co najważniejsze, czy działają płatności. Nasza porada? Ustaw cenę kursu na minimalną kwotę i kup go, wykorzystując każdy z oferowanych systemów płatności. To pozwoli Ci przejść przez tę samą ścieżkę, którą pokona Twój klient. W dniu premiery będziesz mieć pewność, że Twoi kursanci zapłacą za kurs beż żadnego problemu. 

  • Przyjrzyj się fakturom 

Poprzedni punkt naturalnie prowadzi do kolejnego. Sprawdzenia, czy faktury za kurs wystawiają się poprawnie. Upewnij się, że dane, które stworzył system fakturujący są prawidłowe i że faktury docierają we właściwe miejsce. Nikt nie chce mieć problemu z księgowością. Jeżeli więc chcesz oszczędzić sobie stresu i czasu związanego z ewentualnym korygowaniem faktur, koniecznie sprawdź to przed premierą swojego kursu. 

  • Sprawdź, czy maile docierają tam, gdzie powinny

Gdy skutecznie udało Ci się przetworzyć płatność i sprawdzić system fakturujący, przetestuj kolejną ważną rzecz. Sprawdź, czas Twoi przyszli kursanci na pewno otrzymają maila z dostępem do logowania. Sprawdź, czy Twój email nie wpada do SPAMu (jeżeli tak, poinformuj o takiej możliwości kursantów, aby wiedzieli, gdzie go szukać) i czy link nie kieruje w zupełnie inne miejsce, bo to może skutecznie zepsuć wrażenie o Twoim kursie. (O tym jak zwiększyć dostarczalność maili, przeczytasz tutaj.) Na pewno nie chcesz w dniu premiery otrzymać wiadomości od rozzłoszczonych kursantów, którzy będą Ci zarzucać oszustwo. 

  • Certyfikat SSL musi działać

SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych. Jest on zapewniany przez operatora hostingu. Brak prawidłowo podłączonego certyfikatu może powodować problemy z logowaniem, także do WP Idei. Strona nieposiadająca takiego zabezpieczenia będzie budzić dużą nieufność. Jeżeli Twój klient zobaczy taki komunikat, może zrezygnować z wejścia na stronę, a tym samym nie dokona na niej zakupu. Mały błąd może przynieść spore straty finansowe. Zadbaj więc o działający certyfikat SSL na Twojej stronie.

A na sam koniec jeszcze jedna ważna informacja. Nie zostawiaj testów na ostatni moment. Pomoc techniczna WP Idea jest zawsze dostępna, jednak w weekendy czy święta czas oczekiwania na odpowiedź może być dłuższy niż zwykle. Dlatego, nie zostawiaj niczego na ostatnią chwilę. 

Powodzenia!  

Boisz się skoku na głęboką wodę? Zacznij od testów!

Dajemy Ci 15 darmowych dni na wypróbowanie platformy WP Idea.

W tym czasie możesz przetestować jej funkcje, zaprojektować lekcje, dodać materiały i ustawić wszystko zgodnie ze swoimi wymaganiami. W trakcie testów również możesz liczyć na naszą pomoc!

Gdy zdecydujesz się na zakup platformy, wówczas wszystkie ustawienia zostaną z Tobą i do razu będziesz mógł wystartować ze sprzedażą, nie wychodząc z domu!

Udostępnij na Facebooku ->

Share on facebook
Facebook
Jesteśmy gotowi do działania, i czekamy na Twoją wiadomość.

pytania@wpidea.pl